Vanliga frågor & svar
Vi erbjuder flera fraktalternativ så att du kan välja det som passar dig bäst!
Postnord valfritt utlämningsställe 49 SEK* - Fraktfritt över 499 SEK
Schenker valfritt utlämningsställe 49 SEK*
DHL valfritt utlämningsställe 59 SEK*
Bring valfritt utlämningsställe 59 SEK*
Postnord Hemleverans 125 SEK*
Postnord Företagspaket 299 SEK*
*Fraktavgift tillkommer på beställningar över 20kg samt vid val av hemleverans.
Självklart! När din order börjar förberedas på vårt lager skickar vi ett mail till dig med ett spårningsnummer. Detta uppdateras inte förrän fraktbolaget du valt hämtar upp ditt paket hos oss.
Du får också en avisering när ditt paket finns att hämta hos ditt postombud.
Tips - i appen mina paket kan du hantera de flesta av våra transportörer och spåra din order
Hur lång tid har det gått?
Om det har gått längre tid än angiven leveranstid och du har fortfarande inte har mottagit din order, hör av dig till vår support så hjälper vi dig att spåra paketet.
Kontakta kundtjänst
Har du fått en orderbekräftelse?
När du lägger din beställning skickar vi en orderbekräftelse via e-post. Om du inte har fått den, kontrollera din skräppost eller kontakta oss för att säkerställa att din order har registrerats.
Har du fått ett spårningsnummer?
När din order har packats och hämtats av distributören skickar vi ett mail med spårningsinformation. Kontrollera din e-post (inklusive skräppost) för att se om det kommit.
Har du valt PostNord? Då kan du spåra din leverans direkt i deras app, som finns att ladda ner där appar finns.
Har du fått en avisering från transportören?
När ditt paket är redo att hämtas på ett utlämningsställe, eller om det ska levereras hem till dig, får du en avisering via e-post eller SMS.
Har du inte fått någon information eller avisering?
Om du inte har fått någon avisering eller spårningsinformation, kontakta vår support så hjälper vi dig att lösa problemet så snabbt som möjligt.
Kontakta kundtjänst
Hämtning av paket
- Du behöver hämta ut ditt paket inom den tid som anges i aviseringen, vanligtvis inom 7 dagar från att paketet ankommit.
- Paket hämtas normalt ut personligen med giltig legitimation.
- Om du beställt till en paketbox kan du behöva ladda ner transportörens app för att kunna hämta ut paketet.
- Avisering sker via e-post eller SMS och visar var och när du kan hämta ditt paket.
Behöver du mer tid för att hämta ut ditt paket? Oftast kan du förlänga liggetiden genom att:
- Kontakta transportören direkt.
- Använda transportörens app.
Det är ett enkelt sätt att undvika att paketet returneras till oss.
Vi kan inte garantera möjligheten att ändra leveransadress eller ombud på en redan lagd order. Kontakt kundtjänst så snart du kan så ska vi göra vårt bästa för att hjälpa dig.
Vi vill att du alltid ska känna dig trygg med din beställning. Om ditt paket skulle vara skadat vid leverans, vänligen följ dessa steg:
Vid leverans:
- Be ombudet att notera skadan och göra en reklamation på plats.
- Hämta inte ut paketet.
Kontakta sedan vår support så att vi kan hjälpa dig vidare och följa upp ärendet.
Om du upptäcker skadan hemma:
- Märker du att godset är skadat först när du kommer hem? Inga problem! Kontakta vår support senast 14 dagar efter att du mottagit paketet.
- Bifoga bild på skadan så att vi kan hantera ärendet så snabbt som möjligt.
Kontakta kundtjänst